تولید و استفاده جهانی مولیبدن در Q1 کاهش یافته است
بررسی عناصر سازنده استیل ها
تولید و استفاده جهانی مولیبدن در Q1 کاهش یافته است
پنج شنبه 9 مرداد 1399 ساعت 9:29 | بازدید : 525 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

ورق استیل


ارقام منتشر شده توسط انجمن بین المللی مولیبدن (IMOA) نشان می دهد که تولید جهانی و استفاده از مولیبدن در مقایسه با سه ماهه قبلی (Q4 2019) در Q1 کاهش یافته است. 

 

تولید جهانی و استفاده از مولیبدن با 8٪ کاهش به 139.2 میلیون پوند (میلی لیتر) و 13٪ به 123.6 میلی لیتر در مقایسه با سه ماهه قبلی رسید.

 

چین با 47.7 میلی لیتر بزرگترین تولیدکننده مولیبدن باقی مانده است ، که نسبت به سه ماهه قبلی 8٪ کاهش داشته است. آمریكای جنوبی بیشترین درصد سقوط را در مقایسه با سه ماهه قبل از 18٪ به 42.2 میلی لیتر داشته است. آمریکای شمالی تنها منطقه ای بود که شاهد افزایش تولید در سه ماهه گذشته بود و تولید آن در مقایسه با سه ماهه قبلی با 6٪ افزایش به 141.8 میلی لیتر رسید. میزان تولید در سایر کشورها 3٪ کاهش یافته و به 10.1 میلی لیتر رسیده است که نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 5٪ کاهش داشته است.

 

ورق استیل

 

چین بزرگترین مشتری مولیبدن باقی مانده است اما بیشترین میزان سقوط 31٪ را به 40.3 میلی لیتر در مقایسه با سه ماهه قبلی نشان داد. اروپا دومین مشتری بزرگ در 31.1 میلی لیتر باقی مانده است و در مقایسه با سه ماهه قبلی ، تنها 6٪ افزایش مصرف را تجربه کرده است. سایر کشورها از 22.5 میلی لیتر استفاده کردند که نسبت به سه ماهه قبل کاهش 1٪ داشته و تنها منطقه ای بود که در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل 3٪ افزایش داشته است.

مولیبدن یکی از فلزات گران بها و بسیار کاربردی در آلیاژ سازی است.از این عنصر در ساخت آلیاژ های معمولا گران بها یا کاربردی در شرایط خاص استفاده میشود.

 

در استنلس استیل نیز از مولیبدن استفاده های گسترده ای می شود.مثلا در گریدهای 316 (2-3 درصد) و 420 (بیشترین مقدار 5 دهم درصد) از مولیبدن استفاده می شود که حضور مولیبدن باعث بهبود خواص مقاومتی استنلس استیل در محیط های کلرایدی می شود.

 

مولیبدن با توجه به قیمت بالایی که دارد اگر در یک آلیاژ حضور داشته باشد به طبع قیمت آلیاژ در مقایسه با سایر گریدهای آن آلیاژ بالاتر می رود.

 

این مساله شاید در نگاه اول در بحث هزینه های تمام شده تغییرات چشم گیر دهد ولی اگر با دید طولانی مدت بخواهیم به سیستم کاری نگاه کنیم عمر مفیدی که برای یک آلیاژ با درصد مولیبدن موجود در مقایسه با آلیاژهایی مشابه که در خود مولیبدن ندارند بسیار بالاتر در نظرگرفته می شود.

 

ورق استیل

 

در سیستم های دریایی یا ساحلی که تجهیزات با کلراید مستقیما درگیر هستند حضور مولیبدن می تواند بسیار مفید بوده و مقاومت به خوردگی حفره ای و شیاری را تا حد قابل توجهی بالاتر ببرد.

می دانیم که قیمت ورق استیل نیز در گرید های 316 در مقایسه با 304 که ساختاری تقریبا مشابه با یکدیگر دارند(تفاوت جزئی در حضور برخی عناصر)  به میزان قابل توجهی بالاتر است.

محبوبیت 316 که در ساختار خود دارای مولیبدن هست برای صنایع پتروشیمی یا دریایی بسیار بالاتر از 304 است.

تذکر :  304 را نباید در محیط های دریایی یا درگیر با کلراید استفاده کرد.

برای مشاوره در انتخاب گرید مناسب در محیط کاری خود میتوانید از تیم پشتیبانی گروه فلز به طور رایگان تماس حاصل فرمائید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بررسی عناصر سازنده استیل و آدرس steel1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 29
:: بازدید ماه : 28
:: بازدید سال : 172
:: بازدید کلی : 1155